TIETOSUOJAKÄYTÄNTÖ

Tässä tietosuojakäytännössä määritellään periaatteet, joiden mukaisesti UAB SUPERBOX (yritystunnus 303012459), osoitteessa Parko g. 11, LT-54434 Lapės, Kaunasin alue, käsittelee henkilötietoja (jäljempänä ”Yritys”).

Tämän tietosuojakäytännön määräyksiä sovelletaan luonnollisiin henkilöihin, joiden tietoja Yritys käsittelee, mukaan lukien:

  • asiakkaat, jotka käyttävät, ovat käyttäneet, ovat ilmaisseet aikomuksensa käyttää tai ovat muuten yhteydessä Yrityksen tarjoamiin tuotteisiin ja/tai palveluihin (jäljempänä "Asiakkaat");
  • henkilöt, jotka ottavat yhteyttä Yritykseen toimittamalla tietoja, ehdotuksia, pyyntöjä tai vaatimuksia joko suoraan tai etäviestintävälineiden, kuten puhelimen tai sähköpostin, välityksellä;
  • henkilöt, jotka vierailevat Yrityksen verkkosivuilla ja käyttävät niiden kautta tarjottuja palveluita.

Määritelmät

Tässä tietosuojakäytännössä käytetyillä termeillä ja lyhenteillä on seuraavat merkitykset:

  • Henkilötiedot – kaikki tiedot, jotka liittyvät luonnolliseen henkilöön ja joiden perusteella hänet voidaan suoraan tai epäsuorasti tunnistaa (esim. nimi, sukunimi, yhteystiedot jne.).
  • Rekisteröity / Henkilö –luonnollinen henkilö, jonka tietoja käsitellään (esim. Yrityksen asiakkaat, toimittajat, henkilöt, jotka ottavat yhteyttä Yritykseen lähettämällä kyselyitä, tietoja, ehdotuksia, pyyntöjä tai vaatimuksia, sekä Yrityksen verkkosivujen, itsepalveluportaaleiden ja muiden hallinnoimien verkkosivustojen tai mobiilisovellusten käyttäjät).
  • Tietojen käsittely –mikä tahansa toimenpide, joka kohdistuu henkilötietoihin (esim. kerääminen, tallentaminen, säilyttäminen, pääsyn myöntäminen, siirtäminen jne.).
  • Tuotteet – kaikki tuotteet, joita Yritys tarjoaa tai myy.
  • Palvelut – kaikki palvelut, joita Yritys tuottaa.
  • Yrityksen asiakas – kuka tahansa henkilö, joka on ostanut Yrityksen tuotteita tai palveluita, tehnyt tilauksen tai jolla on aktiivinen käyttäjätili Yrityksen verkkosivuilla.

Muita tässä tietosuojakäytännössä käytettyjä termejä tulee ymmärtää henkilötietojen suojaa koskevassa lainsäädännössä määritellyllä tavalla, mukaan lukien Euroopan unionin yleinen tietosuoja-asetus (EU) 2016/679 (jäljempänä "Asetus"), Liettuan henkilötietojen oikeudellisesta suojasta annettu laki sekä muu soveltuva lainsäädäntö.

Henkilötietojen käsittelyn tarkoitukset ja oikeusperusteet

Yritys käsittelee henkilötietoja ainoastaan tiettyihin tarkoituksiin, sovellettavaan lainsäädäntöön perustuvin oikeusperustein:

  • kun tietojen käsittely on tarpeen yksilön kanssa tehdyn sopimuksen laatimiseksi ja/tai täyttämiseksi, tilauksen suorittamiseksi, tuotteiden myymiseksi, palveluiden tarjoamiseksi tai konsultointia varten;
  • kun rekisteröity on antanut suostumuksensa tietojensa käsittelyyn yhtä tai useampaa erityistä tarkoitusta varten;
  • kun Yrityksellä on lakisääteinen velvollisuus käsitellä henkilötietoja;
  • kun tietojen käsittely on tarpeen Yrityksen oikeutettujen etujen toteuttamiseksi.

Yrityksen henkilötietojen käsittelyn päätarkoitukset:

  • Tuotteiden myynti ja palveluiden tarjoaminen; asiakkaiden tilausten toteuttaminen tuotteiden valmistamiseksi ja myymiseksi sekä palveluiden tarjoamiseksi; sopimusten tekeminen ja täytäntöönpano tuotteiden valmistuksesta, myynnistä tai palveluiden tarjoamisesta. Yritys käsittelee henkilötietoja varmistaakseen tuotteiden asianmukaisen myynnin, palveluiden tarjoamisen sekä sopimusten tekemisen ja täytäntöönpanon asiakkaiden kanssa. Tämä sisältää myös tarvittavan viestinnän asiakkaan kanssa tuotteisiin, palveluihin ja sopimukseen liittyen. Tietojen käsittelyn oikeusperuste on sopimuksen täytäntöönpano tai lakisääteisen velvoitteen noudattaminen.
  • Kaupallisten tarjousten laatiminen. Yritys käsittelee henkilötietoja tarjotakseen asiakkaalle kaupallisen tarjouksen hänen toivomistaan tuotteista tai palveluista, mukaan lukien tarjoukset, jotka on tuotettu Yrityksen verkkosivuston kautta.
  • Maksujen hallinnointi. Yritys käsittelee henkilötietoja tuotteista ja palveluista suoritettaviin maksuihin liittyen, sopimuksen ja sovellettavan lainsäädännön vaatimusten perusteella.
  • Saatavien hallinta. Mikäli asiakas on velkaa, Yritys käsittelee maksamattomiin laskuihin liittyviä henkilötietoja ja ryhtyy saatavien perintään liittyviin toimenpiteisiin sopimuksen, lakisääteisten vaatimusten ja Yrityksen oikeutetun edun perusteella.
  • Konsultointi ja yhteydenottoihin vastaaminen. Yritys käsittelee henkilötietoja tarjotessaan asiakkaille konsultointia ja käsitellessään lähetettyjä kyselyitä tai valituksia. Käsittely perustuu verkkokaupan ostoehtoihin, sopimukseen, suostumukseen tai lakisääteiseen velvoitteeseen.
  • Konsultointi ja yhteydenottoihin vastaaminen Yrityksen Facebook-sivun kautta. Yhteydenottojen hallinnan tarkoituksessa Yritys voi kerätä seuraavia henkilötietoja yhteyden ottaneelta henkilöltä: sosiaalisen median profiilin nimi, profiilikuva, etunimi, sukunimi, puhelinnumero, sähköpostiosoite, muu kyselyn käsittelyyn tarvittava tieto sekä kyselyn aihe ja sisältö. Näitä henkilötietoja käsitellään yksilön pyynnön (suostumuksen) perusteella ja/tai yhteydenoton mahdollistamiseksi. Annetut tiedot säilytetään sopimuksen voimassaolon ajan ja viisi (5) vuotta sen päättymisen jälkeen. Mikäli sopimussuhdetta ei ole, tiedot säilytetään niin kauan kuin Yritys aktiivisesti käyttää sosiaalisen median tiliään, ellei henkilö itse poista tietoja tai pyydä Yritystä poistamaan niitä aiemmin. Kun henkilö lähettää henkilötietoja yhteydenoton kautta, ne voivat tulla Facebookin (Meta Platforms Ireland Limited) saataville. Lisätietoa siitä, miten Facebook käsittelee tällaisia tietoja, löytyy Facebookin tietosuojakäytännöstä.
  • Suoramarkkinointi ja asiakaskokemuksen arviointi. Yritys voi käsitellä henkilötietoja (etunimi, sukunimi, sähköpostiosoite, sähköpostin käyttötiedot) tarjotakseen yksilöllisiä tarjouksia ja uutisia tuotteista ja palveluista, tiedottaakseen tapahtumista sekä kysyäkseen tuotteiden ja palveluiden laadusta. Näitä tietoja käsitellään ja viestintää lähetetään vain, jos henkilö on antanut suostumuksensa suoramarkkinointiin ja profilointiin. Profilointitarkoituksessa – sen määrittämiseksi, onko lähetetty viesti asiakkaalle relevantti – Yritys voi käsitellä tietoa lähetettyjen markkinointiviestien käyttötavasta (esim. avasiko vastaanottaja viestin, milloin ja kuinka monta kertaa). Suoramarkkinointia varten henkilötietoja käsitellään niin kauan kuin henkilö on Yrityksen asiakas tai kunnes suostumus perutaan – sen mukaan, kumpi ajankohta on aikaisempi. Suostumuksen voi perua tai asetuksia muuttaa milloin tahansa kirjautumalla itsepalvelutilille osoitteessa superbox.lt, superbox.lv, superbox.ee, superbox.fi, superbox.dk, superboxfactory.de, lähettämällä sähköpostia osoitteeseen privacy@superbox.lt tai soittamalla numeroon +370 666 21299 (englanniksi). Voit myös ilmoittaa markkinointiasetuksesi vierailemalla Yrityksen toimistossa tai napsauttamalla markkinointisähköpostissa olevaa “Peru tilaus” -linkkiä.
  • Yrityksen oikeutettujen etujen suojaaminen riitatilanteissa. Yritys voi käsitellä henkilötietoja puolustaakseen tai suojellakseen oikeutettuja etujaan tai vaatimuksiaan riitatilanteessa sekä säilyttääkseen todisteita, esimerkiksi suostumuksen antamisesta tai peruuttamisesta.
  • Luottotiedot ja riskinarviointi. Asiakkaan suostumuksella Yritys voi käsitellä henkilötietoja arvioidakseen luottoriskiä ja määrittääkseen, mitä tuotteita ja palveluita – ja millä ehdoilla – Yritys voi tarjota asiakkaalle.
  • Henkilöiden ja omaisuuden turvallisuus. Työntekijöidensä, asiakkaidensa, valvontakamerakuvissa näkyvien henkilöiden sekä omaisuutensa ja toimitilojensa turvallisuuden varmistamiseksi Yritys voi toteuttaa kameravalvontaa lakisääteisten vaatimusten tai oikeutetun edun perusteella.
  • Yhdistetyt tilastot. Yritys käsittelee ei-henkilökohtaisia tilastotietoja asiakkaiden vastaanottamien markkinointisähköpostien käyttöön liittyen, asiakaspalvelukanavien kuormituksen hallitsemiseksi ja sähköpostiviestinnän tehokkuuden arvioimiseksi. Tätä tarkoitusta varten Yritys ei käsittele henkilötietoja tai muita tietoja, joista asiakas voitaisiin tunnistaa yksittäisenä henkilönä. Yhdistetyillä tilastotiedoilla ei ole oikeudellista tai muutoin merkittävää vaikutusta asiakkaisiin.
  • Muut tarkoitukset. Yritys voi käsitellä henkilötietoja myös muihin tarkoituksiin, jos se on saanut siihen rekisteröidyn suostumuksen, sitä edellyttää lainsäädäntö tai siihen on oikeus oikeutetun edun perusteella.

Kaikissa yllä mainituissa tapauksissa Yritys käsittelee henkilötietoja vain siinä määrin kuin on tarpeen laillisten ja täsmällisten käsittelytarkoitusten saavuttamiseksi sekä noudattaa henkilötietojen suojaa koskevia vaatimuksia.

Käsiteltävien henkilötietojen laajuus (kategoriat)

Yritys käsittelee seuraavia henkilötietojen pääkategorioita edellä mainituissa tarkoituksissa ja oikeusperusteiden nojalla:

  • Henkilöllisyystiedot – etunimi, sukunimi.
  • Yhteystiedot – osoite, puhelinnumero, sähköpostiosoite.
  • Tuotteiden ja palveluiden tarjoamiseen, sopimusten tekemiseen ja toteuttamiseen liittyvät tiedot - sopimustiedot, tilaustiedot, tilauksen toteuttamiseen tarvittavat tiedostot, jotka Yritys saa suoraan henkilöiltä, itsepalvelualustojen tai etäviestintävälineiden (puhelin, sähköposti, mobiilisovellukset) kautta jne.
  • Yritys voi käsitellä henkilön puhelinnumeroa varmistaakseen vahvistuskoodeilla tapahtuvan todennuksen (esim. rekisteröityminen, sisäänkirjautuminen, tilausvahvistus tai muu tunnistautuminen). Näissä tapauksissa tietojen käsittely perustuu sopimuksen täytäntöönpanoon tai Yrityksen oikeutettuun etuun – henkilön tunnistamisen ja tietoturvan varmistamiseksi.
  • Yrityksen itsepalvelusivuston tai mobiilisovelluksen käytön yhteydessä kerättävät tiedot –tiedot, jotka ilmoitetaan käyttäjätilin luomisen ja palvelun käytön yhteydessä (esim. IP-osoite, laitetyyppi, käyttötiedot).
  • Maksutiedot –Yritykselle maksettavat summat, avoimet maksut, maksuhistoria jne.
  • Taloudelliset tiedot – kolmansien osapuolten velvoitteita ja velkoja koskevat tiedot, joita Yritys arvioi arvioidessaan asiakkaan luottokelpoisuutta ennen tuotteiden tai palveluiden tarjoamista.
  • Ääni- ja videotallenteet – valvontakamerakuva Yrityksen tiloista, puhelutallenteet jne.
  • Evästetiedot – tietoja henkilön arvioidusta sijainnista (esim. kaupunkitasolla), mieltymyksistä, käyttäytymisestä Yrityksen verkkosivustolla tai itsepalveluportaalissa, kiinnostuksen kohteista jne. (lisätietoja Yrityksen evästekäytännössä).
  • Muut tiedot, joita Yritys käsittelee sovellettavan lainsäädännön mukaisiin oikeusperusteisiin perustuen.

Henkilötietojen kerääminen

Yritys käsittelee henkilötietoja, jotka henkilöt ovat itse antaneet. Tietoja kerätään, kun asiakkaat ostavat Yritykseltä tuotteita tai käyttävät sen tarjoamia palveluita (esimerkiksi käyttävät verkkopohjaista pakkauskonfiguraattoria tai tekevät tilauksen sähköisen alustan kautta), tai kun Yritys saa tietoja muista lähteistä (esimerkiksi julkisista tai yksityisistä rekistereistä) tai kolmansilta osapuolilta, siinä laajuudessa kuin se on tarpeen ja perustuu sopimukseen, suostumukseen, lakisääteiseen velvoitteeseen tai Yrityksen oikeutettuun etuun.

Henkilötietojen luovuttaminen

Yritys voi luovuttaa käsittelemiään henkilötietoja seuraaville vastaanottajaryhmille sovellettavan lainsäädännön mukaisesti:

  • Palveluntarjoajat. Yritys voi siirtää käsiteltäviä henkilötietoja kolmansille osapuolille, jotka toimivat Yrityksen puolesta ja/tai sen ohjeiden mukaisesti ja tarjoavat palveluita, kuten pakettien toimitus, tavarankuljetus, asiakaspalvelu, ohjelmistojen ylläpito, suunnittelu, rakentaminen, kirjanpito, maksujen hallinta, kirjeiden jakelu ja muut tuotteiden ja palveluiden asianmukaiseen valmistukseen, myyntiin, hallintaan ja kehittämiseen tarvittavat palvelut. Näissä tapauksissa Yritys varmistaa, että valitut palveluntarjoajat (henkilötietojen käsittelijät) käsittelevät tietoja ainoastaan sovittuihin tarkoituksiin, soveltavat asianmukaisia teknisiä ja organisatorisia suojaustoimia ja noudattavat Yrityksen ohjeita ja sovellettavaa lainsäädäntöä.
  • Viranomaiset, lainvalvonta- ja valvontaviranomaiset. Yritys voi luovuttaa käsiteltäviä henkilötietoja viranomaisille tai lainvalvontaviranomaisille (esim. poliisille) sekä valvontaviranomaisille (esim. verottajalle), jos lainsäädäntö sitä edellyttää tai jos se on tarpeen Yrityksen tai kolmannen osapuolen oikeutettujen etujen suojaamiseksi.
  • Perintätoimistot ja yhteiskäytössä olevat rekisterit. Jos asiakas ei täytä sopimukseen perustuvia maksuvelvoitteitaan asianmukaisesti ja ajoissa, ja Yritys on ilmoittanut tästä asiakkaalle vähintään 30 kalenteripäivää etukäteen, Yrityksellä on oikeus luovuttaa asiakkaan henkilötietoja velkarekistereiden ylläpitäjille, perintätoimistoille, tuomioistuimille, notaarille ja ulosottomiehille.
  • Muut kolmannet osapuolet. Yritys voi luovuttaa henkilötietoja muille vastaanottajille sovellettavassa lainsäädännössä määriteltyjen oikeusperusteiden nojalla.

Pääsääntöisesti Yritys säilyttää asiakkaiden tietoja Euroopan unionin tai Euroopan talousalueen (EU/ETA) sisällä. Mikäli tietoja siirretään EU/ETA-alueen ulkopuolelle, siirto tapahtuu vain, jos jokin seuraavista ehdoista täyttyy:

  • Euroopan komissio on todennut, että tietojen vastaanottajamaa takaa riittävän tietosuojan tason;
  • Osapuolten välillä on solmittu tietojenkäsittelysopimus, joka perustuu Euroopan komission vakiolausekkeisiin;
  • Noudatetaan tietosuojakäytäntöjä tai käytännesääntöjä, ja sovelletaan muita Asetuksessa määriteltyjä suojatoimia.

Tietojen säilyttäminen

Henkilötietojen käsittelyn tarkoitus Säilytysaika
Puheluihin liittyvien henkilötietojen käsittely konsultointi- ja yhteydenottotarkoituksessa 2 kuukautta puhelun nauhoituspäivästä. Huom: jos yhteydenotto liittyy sopimuksen täytäntöönpanoon, tiedot säilytetään koko sopimuskauden ajan sekä 5 vuotta sen päättymisen jälkeen.
Asiakkaiden henkilötietojen käsittely suoramarkkinointia ja Yrityksen oikeutettujen etujen suojaamista varten riitatilanteissa (esim. suostumuksen tai sen perumisen todisteena) Siihen asti, kunnes suostumus vanhenee ja 3 vuoden ajan suostumuksen vanhenemisen jälkeen Yrityksen oikeutettujen etujen suojaamiseksi mahdollisissa riitatilanteissa.
Asiakkaiden henkilötietojen käsittely sopimuksen täytäntöönpanon tarkoituksessa Koko sopimuskauden ajan ja 5 vuotta sen päättymisen jälkeen.

Yritys säilyttää henkilötietoja ainoastaan niin kauan kuin se on tarpeen määriteltyjen käsittelytarkoitusten saavuttamiseksi tai pidempään, mikäli sovellettava lainsäädäntö niin edellyttää.

Tietojen säilytysaikojen määrittelyssä Yritys soveltaa kriteerejä, jotka perustuvat lainsäädännöllisiin vaatimuksiin ja huomioivat rekisteröidyn oikeudet – esimerkiksi määritetään säilytysaika, jonka kuluessa sopimukseen liittyviä vaatimuksia voidaan mahdollisesti esittää.

Sovellettavat turvatoimet

Yritys varmistaa henkilötietojen luottamuksellisuuden sovellettavan lainsäädännön mukaisesti ja toteuttaa asianmukaiset tekniset ja organisatoriset toimenpiteet suojatakseen henkilötietoja luvattomalta pääsyltä, luovuttamiselta, vahingossa tapahtuvalta katoamiselta, muuttamiselta, tuhoutumiselta tai muulta lainvastaiselta käsittelyltä.

Automaattinen päätöksenteko ja profilointi

Yritys ei käsittele henkilötietoja automaattisella yksilöllisellä päätöksenteolla sellaisena kuin se on määritelty Asetuksen 22 artiklassa. Yritys harjoittaa profilointia (eli henkilötietojen automaattista käsittelyä, jonka tarkoituksena on arvioida luonnolliseen henkilöön liittyviä henkilökohtaisia ominaisuuksia); tällainen profilointi ei kuitenkaan aiheuta oikeudellisia vaikutuksia eikä muita vastaavanlaisia merkittäviä seurauksia rekisteröidyille.

Profilointia käytetään siihen, että markkinointitarjouksia ei kohdenneta väärin: asiakkaita ryhmitellään esimerkiksi ostettujen tuotteiden, käytettyjen palveluiden, maksutapojen ja muiden vastaavien kriteerien perusteella.

Rekisteröidyn oikeudet

Rekisteröity voi ottaa yhteyttä Yritykseen käyttääkseen seuraavia oikeuksiaan:

  1. Saada pääsy omiin henkilötietoihinsa, joita Yritys käsittelee.
  2. Pyytää virheellisten, puutteellisten tai epätarkkojen henkilötietojen oikaisemista.
  3. Pyytää henkilötietojen poistamista tai käsittelyn keskeyttämistä (säilyttämistä lukuun ottamatta), jos käsittely rikkoo sovellettavaa lainsäädäntöä tai jos tiedot eivät ole enää tarpeen siihen tarkoitukseen, jota varten ne kerättiin tai muutoin käsiteltiin.
  4. Saada itse Yritykselle toimittamansa henkilötiedot jäsennellyssä, yleisesti käytetyssä ja koneellisesti luettavassa muodossa.
  5. Pyytää henkilötietojen poistamista, kun niiden käsittely rikkoo sovellettavaa lainsäädäntöä tai kun tiedot eivät ole enää tarpeen siihen tarkoitukseen, jota varten ne kerättiin tai käsiteltiin.
  6. Rajoittaa henkilötietojen käsittelyä sovellettavan lainsäädännön mukaisesti, esimerkiksi ajaksi, jolloin Yritys arvioi, onko rekisteröidyllä oikeus pyytää tietojen poistamista.
  7. Vastustaa henkilötietojen käsittelyä ja/tai peruuttaa suostumuksensa milloin tahansa, ilman että se vaikuttaa ennen peruutusta suostumuksen perusteella tehdyn käsittelyn lainmukaisuuteen.

Suoramarkkinointia koskevan suostumuksen voi peruuttaa lähettämällä sähköpostia osoitteeseen privacy@superbox.lt, soittamalla asiakaspalveluun numeroon +370 666 21299 (englanniksi), itsepalveluportaalin kautta tai napsauttamalla uutiskirjeessä olevaa “Peru tilaus” -linkkiä.

Rekisteröidyn oikeuksien käyttäminen

Rekisteröity voi ottaa yhteyttä Yritykseen henkilötietojensa käsittelyyn liittyen seuraavilla tavoilla: Raudondvario pl. 150, LT-47174, Kaunas, puhelimitse: +370 666 21299 (englanniksi) tai sähköpostitse: privacy@superbox.lt

Yrityksen tietosuojavastaavan yhteystiedot: privacy@superbox.lt

Rekisteröidyn on esitettävä pyyntönsä käyttäen Yrityksen hyväksymää lomaketta. Pyyntö voidaan toimittaa henkilökohtaisesti, postitse, valtuutetun edustajan kautta tai sähköisesti.

Pyyntöä esittäessään rekisteröidyn on vahvistettava henkilöllisyytensä seuraavasti:

  • Henkilökohtaisesti toimitettu pyyntö: on esitettävä voimassa oleva henkilöllisyystodistus Yrityksen asiakaspalvelusta vastaavalle työntekijälle.
  • Postitse toimitettu pyyntö: pyyntöön on liitettävä notaarin vahvistama kopio henkilöllisyystodistuksesta.
  • Edustajan kautta toimitettu pyyntö: edustajan on ilmoitettava oma nimensä, osoitteensa ja yhteystietonsa sekä edustamansa henkilön nimi ja henkilötunnus. Lisäksi on toimitettava notaarin vahvistama kopio edustajan henkilöllisyystodistuksesta sekä asiakirja, joka todistaa edustusoikeuden (tai sen lainmukaisesti vahvistettu kopio).
  • Sähköisesti toimitettu pyyntö: pyyntö on allekirjoitettava hyväksytyllä sähköisellä allekirjoituksella tai toimitettava sähköisesti tavalla, joka varmistaa tietojen eheyden ja aitouden.

Yrityksellä on oikeus kieltäytyä toteuttamasta pyyntöä, jos se on selvästi perusteeton tai kohtuuton.

Yritys vastaa pyyntöön viimeistään yhden kuukauden kuluessa sen vastaanottamisesta ja toimittaa tiedot toteutetuista toimenpiteistä asetuksen (GDPR) artiklojen 15–22 mukaisesti. Tarvittaessa vastausaikaa voidaan jatkaa enintään kahdella kuukaudella, ottaen huomioon pyyntöjen monimutkaisuus ja määrä. Mikäli vastausaikaa jatketaan, Yritys ilmoittaa siitä rekisteröidylle yhden kuukauden kuluessa ja perustelee viivästyksen syyt.

Yrityksellä on oikeus kieltäytyä toimittamasta pyydettyjä tietoja, jos:

  • henkilötiedot on kerätty suoraan rekisteröidyltä ja nämä tiedot on jo toimitettu;
  • henkilötietoja ei ole kerätty suoraan rekisteröidyltä;
  • tietojen toimittaminen on mahdotonta tai vaatisi suhteettoman suurta vaivaa;
  • henkilötiedot on pidettävä luottamuksellisina ammatillisen salassapitovelvollisuuden vuoksi, joka perustuu Euroopan unionin tai Liettuan lainsäädäntöön.

Mikäli rekisteröity ei pysty ratkaisemaan henkilötietojensa käsittelyyn ja/tai oikeuksiinsa liittyviä kysymyksiä suoraan Yrityksen kanssa, hänellä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle (State Data Protection Inspectorate).

Rekisteröidyn velvollisuudet

Toimittaessaan henkilötietojaan Yritykselle rekisteröity vahvistaa, että hän on huolellisesti tutustunut ja ymmärtänyt tämän tietosuojakäytännön mukaiset henkilötietojen käsittelyehdot, ei vastusta tietojen käsittelyä ja että toimitetut tiedot ovat paikkansapitäviä ja totuudenmukaisia. Yritys ei ole vastuussa liiallisten tietojen käsittelystä, jos tällaisia tietoja on toimitettu rekisteröidyn omasta huolimattomuudesta.

Rekisteröity sitoutuu ilmoittamaan Yritykselle kaikista toimitettuihin tietoihin tai niihin liittyviin seikkoihin tulevista muutoksista.

Tietosuojakäytännön voimassaolo ja muutokset

Tämä tietosuojakäytäntö sisältää keskeiset ehdot henkilötietojen käsittelystä. Lisätietoja siitä, miten yritys käsittelee henkilötietoja, voidaan antaa yrityksen sopimuksissa, muissa asiakirjoissa, verkkosivustoilla superbox.lt, superbox.lv, superbox.ee, superbox.fi, superbox.dk, superboxfactory.de tai etäasiakaspalvelukanavien kautta (esim. puhelin, sähköposti).

Jos lainsäädäntö tai Yrityksen toiminta, palvelut tai muut prosessit muuttuvat, Yrityksellä on oikeus yksipuolisesti muuttaa ja/tai täydentää tätä tietosuojakäytäntöä. Yritys ilmoittaa muutoksista julkaisemalla tiedotteen verkkosivuillaan. Tarvittaessa rekisteröityjä voidaan informoida muutoksista myös sähköpostitse tai muulla tavalla.

Tämä tietosuojakäytäntö on tarkistettu ja päivitetty viimeksi 29. heinäkuuta 2025.