Ilmoitamme, että tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkaaksesi sivuston käyttöä, napsauta Hyväksy-painiketta. Lisätietoja täältä.

PALAUTUSKÄYTÄNTÖ

Nämä palautusehdot määrittelevät tavaran verkkokaupan www.superbox.fi kautta hankkivan henkilön (jäljempänä ostaja) ja UAB Superboxin (jäljempänä myyjä) oikeudet, velvollisuudet ja vastuun, kun ostaja ilmoittaa, että hän aikoo palauttaa verkkokaupasta ostamansa tavarat.

1. HYVÄLAATUISTEN TAVAROIDEN PALAUTTAMINEN

1.1. Jos ostaja tekee kauppasopimuksen (jäljempänä "sopimus") vain viestintävälineitä käyttämällä (etäsopimus), eikä sen seurauksena pysty käyttämään lakisääteistä oikeuttaan tarkastaa tavarat ja mitätöidä tarjottujen palveluiden luonnetta ennen sopimuksen tekemistä, hänellä on oikeus peruuttaa sopimus ilmoittamalla siitä kirjallisesti myyjälle 14 (neljäntoista) päivän kuluessa tavaran toimituspäivästä.

1.2. Ostaja voi palauttaa ostamansa hyvälaatuisen tavaran 14 päivän kuluessa, jos:
     - palautettu tuote on alkuperäisessä siistissä pakkauksessa;
     - tuote on käyttämätön ja ehjä;
     - tuote ei ole menettänyt kaupallista ulkonäköään;
     - palautetun tuotteen sisältö on täysimittainen;

1.3. Laadukkaita tavaroita ei saa palauttaa niiden ollessa:
     - tavaroita, jotka on valmistettu ostajan yksilöllisen tilauksen mukaisesti tai jotka on ilmeisesti mukautettu ostajan tarpeisiin, tai tavaroita ei niiden luonteen vuoksi voida enää palauttaa sen jälkeen, kun ne on toimitettu ostajalle kaupallisten ominaisuuksien menettämisen (menetyksen) vuoksi;
     - muissa tapauksissa, joissa sopimusta ei voida irtisanoa Liettuan tasavallan lainsäädännön mukaisesti.

1.4. Palauttaessaan laatutuotteita ostaja on vastuussa seuraavista:
     - tavaroiden pakkaaminen;
     - maksu tavaroiden palauttamisesta ja toimittamisesta myymälään osoitteessa Raudondvario pl. 150, Kaunas. Vain avaamattomat pakkaukset voidaan palauttaa.

1.5. Ostajan pyyntö korvata ostetut tavara vastaavanlaisilla tavaroilla tai palauttaa maksetut rahat siviililain 6.362 §:ssä mainituista syistä voidaan täyttää vain, jos myyjä suostuu siihen.

1.6. Hyvälaatuisten tavaroiden palauttaminen perustuu Liettuan tasavallan siviililakiin ja Liettuan tasavallan hallituksen päätökseen (2014-07-22) koskien vähittäiskaupan sääntöjä ja vähittäiskaupan sääntöjen hyväksymistä.

2. HYVÄLAATUISTEN TAVAROIDEN PALAUTUSPROSESSI

2.1. Ennen verkkokaupasta ostetun laatutuotteen palauttamista on ostajan esitettävä kirjallinen pyyntö vapaamuotoisella lomakkeella ja ilmoitettava tilauksen tiedot: tilausnumero, päivämäärä, tuote, hinta, toimituspäivä. Pyynnössä on mainittava palautettavan tuotteen tili. Lähetä pyyntö sähköpostilla osoitteeseen: support@superbox.fi

2.2. Ostajan on pakattava tavarat turvallisesti ja huolehdittava niiden toimittamisesta myyjälle omalla kustannuksellaan. Myyjä palauttaa rahat laatutavaroista vain, jos hän vastaanottaa tavarat ostajalta ja on vakuuttunut siitä, että tavarat täyttävät Superboxin palautussääntöjen kohdassa 1.2 asetetut ehdot.

2.3. Jos ostajalle on ostohetkellä myönnetty tilauksesta lisäalennus ja ostaja on palauttanut vain osan yhdellä tilauksella ostetuista tavaroista, myyjä voi vähentää alennuksen määrän palautettavasta määrästä.

3. VIALLISEN TAVARAN PALAUTTAMINEN

3.1. Jos tavara palautetaan virheiden tai huonon laadun vuoksi, sitoutuu Myyjä korvaamaan huonolaatuisen tavaran sopivan laatuisella tavaralla tai palauttamaan tavarasta maksetun rahan, kun hän vahvistaa, että tavaran huono laatu johtuu Myyjän virheestä, eli ei ole havaittu rikkomuksia, vaurioita tms. jotka johtuvat ostajan virheellisestä kulutuksesta.

3.2. Myyjä ei ole vastuussa tavaroista, jotka ovat vahingoittuneet, epämuodostuneet tai muuten menettäneet toimintakykynsä tai esteettisen ulkonäkönsä epäasianmukaisten varastointiolosuhteiden (esimerkiksi liiallinen tai alhainen kosteus tai epäasianmukainen ympäristön lämpötila) vuoksi.

3.3. Tavaroiden palauttaminen huonon laadun vuoksi ja muissa tapauksissa tapahtuu Liettuan tasavallan siviililain ja Liettuan tasavallan hallituksen päätöksen (2014-07-22) vähittäiskaupan sääntöjen ja vähittäiskaupan sääntöjen hyväksymisestä mukaisesti.

4. VIALLISEN TAVARAN PALAUTUSPROSESSI

4.1. Ennen verkkokaupasta ostetun viallisen tuotteen palauttamista on ostajan lähetettävä vapaamuotoinen kirjallinen pyyntö, jossa on tilauksen tiedot: tilausnumero, päivämäärä, tuote, hinta, toimituspäivä. Pyynnössä on mainittava palautettavan tuotteen tili. Pyyntö lähetetään sähköpostitse: support@superbox.fi. Laatuvaatimuksen ratkaisemiseksi nopeammin pyydämme myös liittämään viallisia tavaroita tai vaurioituneita tavarapakkauksia koskevaan pyyntöön valokuvia ja kuvauksen vioista.

4.2. Saatuaan myyjän hyväksynnän ostajan on pakattava tavarat turvallisesti ja ilmoitettava siitä myyjälle. Myyjä palauttaa rahat viallisista tavaroista tai korvaa ne laadukkailla tavaroilla vain, jos Myyjä vastaanottaa vialliset tavarat ja varmistuu siitä, että tavarat eivät ole vahingoittuneet Ostajan toimien vuoksi.

4.3. Jos ostajalle on ostohetkellä myönnetty tilauksesta lisäalennus ja ostaja on palauttanut vain osan yhdellä tilauksella ostetuista tavaroista, myyjä voi vähentää alennuksen määrän palautettavasta määrästä.

Jos sinulla on kysyttävää, voit soittaa numeroon +37061151135 tai kirjoittaa sähköpostia support@superbox.fi